Pancake

Ge mig en drink!

Publicerad 2010-08-16 11:02:33 i Allmänt

Men gud. Den här dagen har verkligen inte börjat bra!

Ringde försäkringskassan för att fråga hur jag skulle fylla i en blankett som jag fått av dom (då har jag alltså förklarat mitt ärende och sagt blankettnummret till hon i växeln som kopplade mig till "rätt" person):
 
-Jaaa, du... Hm, det borde ju vara nettointäkten bla bla bla...
-Borde?
-Hm.. ja det framgår ju inte direkt men jag tror det.
-Tror?
-Jag ska gå och fråga någon, häng kvar.
Herre gud, dom vet ju inte ens själva!!
-Det är såhär och såhär du ska fylla i, då får du beräkna årets inkomst bla bla bla.
-Ok, men förut när jag pratade mer Er så var det ju förra årets inkomst jag skulle fylla i?
-Nej det borde det inte vara.
AAAAAAaaaa!
-Jag kan be någon som vet sånt här ringa upp dig, blir det bra?
-Ja tack.
Herre gud!

Där kom dagens första tårar.

Sen ringde jag skatteverket om en liknande grej, och där var det rena rama cirkusen! Samma sak där, noll koll, och det visade sig att hon jag pratade med för ett tag sen sagt fel blankett till mig och killen jag pratade med idag var helt otrevlig och jag fattade inte ens vad han sa på sin breda skånska!

Där kom dagens andra tårar.

Sen ringde jag min frissa för att boka tid för att göra mig bröllopsfin inför I&Z´s bröllop. Då visade det sig att hon tagit tjänstledigt fram till jul helt plötsligt!!!

Då hade jag inga tårar kvar att gråta.

Kommentarer

Postat av: leopardia

Publicerad 2010-08-16 20:59:39

Hormonica ;)

Nä, söta du, skojade bara lite... Vet inte de på din salong om nån bra frisör? Det är ju så jäkla svårt att hitta nån man blir helt nöjd med, när man är som oss...

Postat av: Leia

Publicerad 2010-08-17 05:41:12

Skickar kramar fran Kanada :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela