Pancake

AIK = SMguld

Publicerad 2009-11-03 20:37:59 i Semester

Från och med nu så är det här en sportblogg.
Moohaahaha, närå, skämta bara lite. Men jag måste ju skriva ett inlägg om AIK´s fantastiska seger här i helgen!

Jag är ingen sporttjej direkt, men jag är ju ifrån Solna så jag har ju varit AIKare i hela mitt liv. När jag va 15-16 brukade min kompis A och Jag hänga utanför Råsunda när AIK spelade derbymatcher för att vi spanade på killar. Och det hände ibland att vi va inne på själva matchen oxå, men som sagt, det var mest för att spana på killar. Sen när man blev 17-18 så hängde vi på Solnakrogar när det var matchdagar, för då kunde man ju dricka öl OCH spana på killar.

Nuförtiden så hänger jag på nån gång per sässong när Darling går på fotboll. Är det sommar och sol så är det ju rätt så nice faktiskt. Det som jag gillar och är så fascinerad av är att det är så härlig stämning bland publiken, folk är så engagerade! När det är en 20 000 på Råsunda och majoriteten är AIKare, och alla sjunger hejaramsor och är glada, det är rätt coolt faktiskt. Då kan jag känna att fan, va kul att va så härligt engagerande och passionerade som dom är. För sååå engagerad är ju inte jag direkt. Ibland när vi varit på match har jag smitit i pausen och gått till Solna C för att strosa i affärer ist för att se klart matchen. En halvlek räcker för min del. 
Den här sässongen har det ju varit jättekul för att det har gått så himla bra för AIK. SM-guld lixom, det är ganska stort faktiskt...

Igår var jag Darling och Buggis på Råsunda för att fira Guldet. Det var verkligen jättekul.Det första som hände när vi kom var att dom spelade Rolling Stones Painted Black som är min absoluta stones favvo, och sen drar dom på Black Celibration med Depeche Mode, som oxå är min absoluta Depeche favvo. Sen var det lite artister som uppträdde, fyverkerier, massa hyllingar till AIKspelare och andra AIKprofiler. Tänk er 10-15 000 jätteglada AIKare som bara är tokglada och lyckliga. Det var faktiskt mäktigt att stå där på ett nersläckt Råsunda och se allt det där.
Önskar att jag hade några bilder från gårdagen som visar hur mäktigt det var, men det har jag tyvärr inte...

Idag festade vi till här hemma med en AIKbakelse:
 

Min favvo i AIK är Martin Mutumba. Bara namnet säger ju allt, Mutumba. Låter så jävla coolt, som om han var en figur i Lejonkungen lixom. Sen är han svart och han passar verkligen att vara AIKare, man kan säga att han matchar lixom :-) . Sen är han grym med bollen, han kör värsta dribblingstricken med bollen.
Jag föreslog till Darling att om vi fick barn så skulle vi kunna döpa det till Mutumba, men han tyckte inte den idén va så bra.  Men om vi skaffar hund, lätt att jag bestämmer då!

För er som missat intervjuven med Mr Mutumba efter segermatchen kan kika här, så kanske ni förstår varför han e min favvo:



Så jäkla skön stil...

Kommentarer

Postat av: leopardia

Publicerad 2009-11-03 21:05:03

aaahahaaa, gud jag dööör, så otroligt politiskt inkorrekt - det låter som att han vore en figur i Lejonkungen.

jag visste inte ens att de tagit sm-guld förrän jag såg nåt löp nånstans...

Postat av: frollen

Publicerad 2009-11-04 02:40:05

(Paint It Black, heter den... geeeez...)

Postat av: Annica

Publicerad 2009-11-04 22:11:38

Frollen- Ja ja, same same. Men när jag tänker efter så vet jag nog det.. Men men, skitisamma :-)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela