Pancake

Äntligen!

Publicerad 2009-05-04 12:20:57 i Allmänt

Jag säger bara, äääääntligen:

Penicellin och värktabletter med drag i!


Fick ju sjukt ont i tisdags, på onsdagen ringen jag min tanläkare, för jag tänkte att det e ju långhelg, bäst att ringa innan. Talar med hon i recpetionen och förklarar mina problem. Jag håller på med en rotfyllning och ska tillbaka nästa vecka och göra klart den men nu har jag så grymt ont. Hon kollar mina papper och konstaterar att jag inte ska ha ont, för att dom har ju tömt roten å bla bla bla, det finns inga nerver kvar bla bla. Jaha, säger jag, men då kanske det är så att det är en inflammation, och att jag behöver penicillin? Kan jag få det utskrivet per telefon? Nej det går inte. Nähä. Kan jag få värktabletter då, för att det är helt outhärdigt. Nix pix, det gick inte. Ja ja. Jag biter väl ihop då tänkte jag.

Helgen var hemsk. Det har kännts som att hela huvudet sitter i ett skruvstäd, eller vad det heter. Det känns som att man fått spö, och att halva ansiktet e svullet och ömt lixom.

Jag har lagt ut extremt mycket pengar på tandläkaren nu, och bara vägrar att åka in till tandakuten på en helg, nån måtta får det ju vara banne mig.

I morse gick jag upp kl på 8 och ringde igen. då var det en annan kvinna i receptionen som såg till att min supergulliga tadsköterska ringde upp mig. Hon konstatderade att det va en inflamation och såg till att min supersnälla tandläkare skrev ut både penicillin och värktabletter. Klart lixom, nemas problemas.
Om den första tanten lyssnat på mig hade jag sluppit haft verk i helgen, då hade jag sluppit sitta hemma och gråta för att det gjort så ont. Det är helt sjukt hur ont man kan ha,  man kan inte somna för att det värker, man vaknar mitt i natten av att det gör så ont, man vaknar och det första man tänker på är att satan va ont det gör. Man blir ju helt slut. Fy fan.

Men men, nu ska jag inte va bitter för det, nu e jag glad att jag fått piller! :-)

Kommentarer

Postat av: Svärmor

Publicerad 2009-05-04 22:05:57

Stackars dig ,men skönt att nån äntligen förstod. Det var som jag trodde då. Kram på dig

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela