Pancake

Lucia

Publicerad 2009-12-13 18:36:00 i Allmänt

Idag är det Lucia... Idag för en herrans massa år sen dog min pappa. Kan det ha vart en 16 år sen? Jag är verkligen usel på att ha koll på år och när saker hände. Inte att jag är ointresserad eller så, men jag har bara dålig koll. Vet att min mamma dog den 8:e mars för att det var på kvinnodagen, annars hade jag med största sannorlikhet inte vetat villken dag det var, trots att det var den dag som påverkat mig mest i mitt liv. Men när jag ska komma på villket år det var så måste jag verkligen tänka till och räkna bakåt.
När min styvpappa dog har jag noll koll på, för det var ingen speciell dag i almanackan. Vet att det var på sommaren iaf...
Min morfar dog den 23:e april, 5 dagar efter att jag fyllt 30.
Ja, ja så var det med det.

Idag skulle ha blivit en mysig dag med fika hos S för att fira lilla E som fyllt 1 och sen  lucia fikande i lokalen, men det blev bara pankaka av allt, fikat hos S blev inställt, och fikat i lokalen sket sig för att nån i den här lilla familjen va ett miffo. 
Så min lucia har jag tillbringat i soffan i mjukisbrallor under täcket och kollat på repriser av Robinson och fruarna och deppat.
Tur att min härliga svägerska E ringde och bjöd in sig själv så det blir lite ordning och reda på den här dagen. Vi ska gå och äta lite mat på Torget e planen. 

Karm å hoppas ni alla har haft en trevlig Lucia och 3:e advent!
 


Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2009-12-14 07:40:46

Åh vilket sorgligt inlägg! :(

Man inser vilket tur man har haft som har alla sina nära och kära kvar! Kärlek till dig! Puss

Postat av: Trollet

Publicerad 2009-12-15 00:15:46

Tack för ikväll Snigeln!

Det var mysigt att ÄNTLIGEN få se hur ni bor! Ni har fått det så himla fint :)

puss

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela