Pancake

Härlig jul

Publicerad 2009-12-26 13:35:17 i Hemma hos mig

Mätt och belåten är man efter den här julen :-) Nu ligger man hemma och jääääser och bara softar, hur nice som helst. Men idag ska jag faktiskt göra ett ryck och ta mig ut och kolla lite REA med Lo.

Veckan innan jul var hysteriskt på jobbet, alla, och fler därtill ville ju såklart vara fina till jul! Jättekul, men man blir ju lite matt, för hur det än är så har ju dygnet bara 24 timmar, och man orkar ju inte jobba mer än 12 timmar. Mitt jobb är sådär att när det är mycket så är det ju verkligen att man jobbar effektivt från morgon till kväll, man sitter superkoncentrerad och har fokus hela tiden. Så för att hinna göra alla kunder så hinner man ju inte ha några raster direkt heller, utan man tar en naturdiet medans man filar, och springer och kissar en snabbis mellan kunderna. Mer än så är det inte. Så man blir rätt slut efter sånna här storhelger som jul, nyår och runt pingst. Men det är kul, I love my job.

Julafton var jättemysig, solen sken här ute i förorten, och himlen var blå. Gick en promenad på förmiddagen med Darling, och det var sååå mysigt! Det är så vackert här ute, fin natur och söta hästar som fluffar runt i snön. En perfekt vinterdag verkligen! Minns inte när det var en sån perfekt vit julafton sist?
Sen blev det glöggfika och Kalle Anka hos oss, fullt hus massa vuxna och ett gäng barn.
Julmiddagen intogs hos J´Los och där var det fullt ös. Massa god julmat och sen kom tomten. Lite senare blev det lite TV´spel och mys.

Jag är tacksam över alla fina julisar jag fått, av Darling blev det en skiva som jag önskat och lite annat smått och gott och av svärmor en efterlängtad Popcornmaskin :-). 100 kronorsklappen vi vuxna böt blev för min del en Thaikokbok och en stoooor korg med frukt och grönt av svärmors darling P. Av min snälla svärfar fick jag ett p-kort på H&M jag ska sätta sprätt på om en sissådär 10 kg :-)
Är oxå glad över Gudsonens och T´s presenter, ett fint inramat kort och en fin ljuslykta.
Tack tack tack alla fina människor.

Julens bästa:
Den perfekta snön och all kärlek

Julens sämsta:
Människor som ger dålig energi

Note till mig själv inför nästa jul:
Jag ska göra köttbullar till julbordet.
Jag ska bara göra en sort julgodis.
Skriv julkorten i tid.


Nä, nu ska jag sätta på mig ett ansikte och sen ge mig iväg ut och trängas med alla människor och kolla REA.



Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2009-12-26 15:13:45

Låter som att ni hade det mysigt! :)

Tyvärr fick vi ingen vit jul här. Det regnade! :)



Kärlek!

Postat av: leopardia

Publicerad 2009-12-26 15:43:11

jag låg och sov som en liten gris igår när du messade, men du måste ju tala om vad filmen heter nyfiken

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela