Pancake

Är jag White trash?

Publicerad 2009-12-12 10:44:11 i Allmänt

Härliga lördag!

Är ledig, och planen är:
Tvätta, pynta det sista (fram med alla tomtar och klä granen), poppa massa bra musik, ut och promenera, och ha en skön myskväll. Min myskväll kommer att bestå av film (baksmällan), popcorn, mörk choklad med hallonsmak och ev ett glas vin till. Darling ska på jobbfest, så jag är hemma solo, ska bli mysigt.

Igår var det utgång med Jobbtjejerna. Var på Pontus! och åt middag. Jag var väl inte jätteimpad av den restaurangen, inredningen var väl sådär, personalen sådär, menyn var tråkig men min mat var helt ok.
Jag gillar inte sånna här trendiga finkrogar och deras skitnödiga menyer. Jag gillar ju basic mat, det här med att att äta ankhjärta till förrätt är inte min grej. Jag beställde det enda icke skitnödiga på menyn som var en hamburgare med pommes. Det låter ju nu som att jag värsta white trashen nu, men det var banne mig den enda som lockade på den menyn. Dom andra åt nån kronärtskockesopa till förrätt och sen rådjursbiff till varmrätt. När varmrätten kom in så brast vi alla ut i skratt, vi skrattade så tårarna rann! Alltså en tallrik med en liten biff som var i storlek av en 5krona, två duttar i storlek av en 50 öring med nån creme. en sträng av nån svampcreme (såg ut som en lös  bajskorv) men något flan över. Så var det en liten liten skål med två miniköttbullar och två typ minikorvbullar sov var typ stuvat. Deras mat såg ut som att man lika väl kunde ha serverat det med en dockservis. Mitt kalas gick väl på en 500-ing medans deras gick på det dubbla. Och gissa vem det var som blev mätt?
Det som var bra på Pontus! var att i baren sen så spelade dom ganska bra musik, och jag fick en verkligen jättegod alkoholfri hallondrink. Eller fick och fick, jag betalade ju såklart för den... Sen var ju champagen väldigt god också, men hey, när är campagne inte gott?



Bild lånad från http://www.pontusfrithiof.com/

Kommentarer

Postat av: Buggis

Publicerad 2009-12-12 13:58:28

HAHAHA!

Bra skrivet Panki 5+

Jag hade dessvärre tillhört dom som tog soppan (kronärtskocka) och rådjuret som main :)

Men jag hade väl fått mig ett gott skratt antar jag.

Postat av: Trollet

Publicerad 2009-12-13 00:54:05

Hahaha, ett riktigt kul inlägg! :D

Du gjorde helt rätt som körde på burgare!

Puss

Postat av: Margo

Publicerad 2009-12-13 22:20:54

Åh jag skrattade så tårarna rann på mig med när jag läste det här inlägget. Du skriver ju såååå bra och kul. Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela