Pancake

Besatt av snö helt plötsligt

Publicerad 2009-12-20 12:46:59 i Hemma hos mig

Alltså wow vad det snöar! :-) Blir så lycklig när jag tittar ut! Vet att jag skrivit om det förut, och med risk att låta tjatig, men jag bara älskar den här snön!

Förut i mitt liv hatade jag vintern. Hatade verkligen snön. Tror att det berodde på att man aldrig kunde klä sig snyggt (man måste va en size zero för att va snygg i en fluffig vinterjacka), inte ha mycket smink (det blev lätt förstört när snön yrde i facet) och så bara halkade man hela tiden (för att man envisades med att ha Dr Martens som va hala). Sen bodde man i en askall lägenhet så man kände sig som att man bode i nåt fattigt öststatsland i nåt rivningshus utan värme.

Men nu som sagt blir jag helt lycklig av det här vita fluffet! :-)
Ska nog i mellandagarna unna mig ett par bra skor, och nån kanske lite billigare vinterjacka. Så får det bli.

Så här ser det ut idag i förorten:


På tal om kass bild, nåt jag ska unna mig under nästa år är en bra kamera. Och en iPod. Klart.

Nu ska jag poppa massa Yvonne, fixa tvätten och göra lite julgodis innan jag drar på kalas.
Lilla Tyra fyller 1 år och har kalas idag. Hon är verkligen världens sötaste, alltid glad och så har hon små söta lockar på huvudet så man bara smälter när hon kommer mot en med sit stora leende!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela