Pancake

Samla Kraft

Publicerad 2009-08-30 19:05:03 i Allmänt

Oj villken seg helg det här har varit.... Men skön och välbehövlig.

Dom senaste veckorna har varit väldigt mycket jobb och väldigt intensiva med allt och alla. Det har hänt massa saker i folks liv som rört om i grytan och jag har gjort massa trevliga och sociala grejer... Men det här med att vara social och hela tiden vara med folk det funkar inte för mig jämt, jag måste få va själv och varva ner och samla ny kraft.
När man jobbar som jag med människor jämt så kan man bli trött så trött på folk i allmänhet... Jag sitter ju och babblar med mina kunder dagarna i ända, det är jättekul, men det tar mycket energi, så ibland måste man tanka på energin oxå. Man kan inte bara ge och ge.

Så efter en dag med fart och fläkt i lördags med min svägerska och hennes elektrikerkompis (som var här och fixade massa elstuff hos oss)  Lo och massa söta barn , så var jag helt slut. Så sen i går eftermiddag har jag mest bara glidit runt i mjukisbrallor och kollat tv och bara gjort ingenting, sååå skönt. Passade på att vara vaken halva natten och sova bort halva söndagen oxå :-) Ingen mobiltelefon och inget internet, me like. Så himla skönt att bara fluffa runt... Ta en paus lixom.

Eftersom att det varit så mycket i veckan så ligger jag efter med massa samtal, mail och sms, som jag helt enkelt bara inte hunnit med, så till er som läser den här härliga lilla blogg och känner er försummade med obesvarade sma & mail så vill jag bara säga att jag inte har struntat i er, bara inte hunnit med allt. Men i morgon är det måndag och jag kommer att vara på G igen! :-) Då åker mobilen på och jag ska kolla mail och styra upp.

Trevliga saker som hänt den här helgen:
Äntligen massa elgrejer fixade
Äntligen massa krokar i badrummet upphängda
Bakade en god äppelkaka med äpplen från svärmor (tusen tack)

Saker jag ser fram mot kommande vecka:
Har bokat en ansiktsbehandling på måndag, ska bli sååå nice att fräscha upp facet efter sommarens sol och slitage på huden.
Ska till tandläkaren på Onsdag, villken inte e så kul kanske, men man vill ju att det ska bli klart nån gång med den här jävla tanden.
Halvdag på måndag och ledig på onsdag.

Nu ska jag ta ett bad och läsa förra veckans Amelia som jag inte ens hunnit bläddra i ännu. Ha en trevlig kväll på Er!

Puss & kram

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela