Pancake

Jobbsnack

Publicerad 2008-10-25 12:53:57 i Allmänt

När Darling motvilligt släpade sig upp i morse så såg han varken pigg eller munter ut.
Han har jobbat kväll nu ett par dagar och i helgen jobbar han typ 12.30 - 21.45. Man orkar ju knappt ha nåt liv då, man bara jobbar känns det som. Jag försökte peppa och va lite hurtig men jag förstår ju verkligen hur han känner, jag har själv jobbat sånna tider, och jag minns min gamla HF-kvällsvecka som började kl 14.30 på söndagen och slutade kl 02.30 på fredagen. Den veckan va inte kul. Jag minns ångesten innan man gick på sin vecka och hur man verkligen inte hade något liv den veckan. Fy.

Jag har ju ett skönt jobb där jag bestämmer tiderna själv, och det är så underbart! Jag är min egen chef, jag bestämmer allt själv och behöver inte bli irriterad på att andra inte sköter sitt jobb. Jag får dessutom jobba med det jag brinner för och det jag verkligen tycker är kul. Men visst, jag blir ju inte miljonär. Jag tjänar inte några stora summor pengar men jag har hellre ett jobb där jag trivs med. Pengar är verkligen inte allt. Å jag jobbar ju inte direkt ihjäl mig heller... Jag mår bra, älskar det jag gör och jag har tid över till annat.
Å sen är det ju så att det är inte inkomsten man blir rik på,  det är utgifterna. Så har man inte så höga utgifter eller dyra vanor så behöver man inte så hög lön helt enkelt!

Såhär kan det se ut när jag sitter och jobbar lite hemma en lördagsmorgon:

Kommentarer

Postat av: LaLuna

Publicerad 2008-10-25 16:25:32

Så sant det du skriver, att man trvs med jobbet är det viktigate. Tack för kommentaren i min blogg.

kram

Postat av: LaLuna

Publicerad 2008-10-26 09:42:51

Jo det är sant. Men helst ska pengarna rulla in och nte ut, hehe.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela