Pancake

Alkohol eller inte

Publicerad 2008-11-06 09:45:31 i Allmänt

Det här med alkohol e svårt... Man behöver ju inte va alkoholic för att ha problem lixom.

Blev just väckt av telefonen, det va min fina kompis A som va ledsen. Hon e på konferans med jobbet i G-borg. Hon va inte sugen alls på att resa dit, hon tyckte det va lite halvjobbigt, hon känner inte alla så bra och dom skulle ha massa grupparbeten å jobba. Så hon tog väl ett glas för mycket igår för att hon va stressad över allt typ. Lite nivån- hej jag ramlade på dansgolvet.  Så ringde hon såklart dom två killar som hon verkligen inte borde ringa på fyllan (varför finns det inte alkolås på mobiler?). Så idag hade hon ångset å va ledsen. Det är aldrig kul med bakisångest, å verkligen inte när man e påväg till en ny konferansdag med massa kreativa duktiga människor å knappt nyktrat till. Ucsh å fy.

Själv har jag beslutat att inte dricka på ett tag, och det är ju helt ok. Jag e ju verkligen den som jämt säger att man kan ha kul ändå. Men det är fan inte helt lätt att helt plötsligt roa sig utan alkohol. Sen man va 16 år så har sättet man roat sig på varit att gå ut och festa typ. Så har det varit i mitt liv iaf. Nu måste man tänka till lite och va kreativ lixom. Som när jag och Darling va på konsert förut och såg Smashing Pumpkins. Våran första konsert nyktra typ, Det va faktiskt ganska konstigt, vad gör man lixom? Låter alkit men sant. Men det går ju, man måste bara tänka om. Det är ju sjukt ju, att man e så lost när man ska göra saker nykter!

Jag ska ut på julmiddag med mitt jobb nu i december, och det är ju första gången jag träffar dom utanför jobbet, och vi pratade igår om hur trevligt det skulle bli, och dom berättade om hur villt det brukar gå till, man träffas innan hos E som äger salongen och sen tar man några drinkar där innan man går vidare å bla bla bla. Å då kände jag att det helt plötsligt skulle bli lite jobbigt att inte dricka. Och lite tråkigt faktiskt. Å det som e trist oxå är att om man inte dricker så måste man ofta lixom försvara sig varför man inte dricker, för folk har en tendes att alltid komentera eller hetsa om det. Å man måste alltid lixom- Neeeej, jag är inte gravid. Neeeej jag är inte alkoholic. Man måste verkligen förklara sig varför man inte dricker, E inte det märkligt? Å alltså jag säger inte att jag inte e likadan själv, jag har oxå hetsat på folk när dom inte druckit. Men undra varför det är så laddat?

Hörde en komentar i helgen som egentligen e helt bananas. Det va tal om en födelsedagsfest och om man skulle gå eller inte. "jag vet inte om jag ska gå, jag pallar inte att va bakis i morgon och det är ju lixom inte kul att gå dit å va nykter"  Å det är ju fruktansvärt egentligen när man tänker efter, att man inte vill gå på sin väns födelsedagsfest för att man inte vill va bakis.

Alkohol e svårt.

Kommentarer

Postat av: Barbamorsan

Publicerad 2008-11-07 10:01:36

Intressant och så sant! Kvinnor i fertil ålder måste ju vara gravida om inte annat så i smyg eller så håller de på att "försöka" :) Känner så igen det du tar upp på alla fronter.. Ha det gott o kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela