Pancake

Inte nog med att man får ångest av tandläkaren

Publicerad 2008-05-08 10:10:59 i Allmänt

Ja alltså... tanläkaren... Herre gud säger jag. Lite av vad som hände där igår:

Jag: Jaha idag skulle vi alltså laga två hål?
Tandhygenist: Nä vi ska laga fem(!)
Jag: Va?? Jaha, förra gången när jag frågade vad vi skulle göra dag så sa ni att det var två hål?
Tandhygenisten går till datorn och kollar: Nä det är fem hål.
Jag (helt yr typ): Jaha men det va ju märkligt, men men, jag vet ju inte, men ni sa det iaf...
Tandläkaren kommer in i rummet: Hej hej är det något problem?
Jag förklarar och så går han till Datorn: Jo men det är fem.
Jag:jahaja.
Sen kollar han i min mun: Ja nej vänta, ja, du har ju rätt! Det är dom där två som du sa! dom andra va ju bara småhål som vi hoppades att du får bukt med utan att laga.

Jaha så om jag inte sagt nåt hade dom lagat 5 hål igår. Heja va kul.

Den här tandhyginisten som förra gången sa otrevligt till mig: Men sååå ont gör det väl inte?!! När jag fick ont då hon tog bort tandsten. Man kan säga att jag inte gillade henne sen dess, Sen har hon dessutom långa fixade naglar, och hey, jag gilllar naglar, men det känns inte helt ok att en tandhygenist har det lixom. Och N (som e utbildad tandhyginist) berättade för mig i veckan att man absolut inte får ha fixade eller lackade naglar. Så nej, jag gillar inte henne alls, Känndes helt oseriöst. Dessutom va d rätt så B att hon hade tappat lillfingernageln. Ska man ha fixade naglar ska man ha dom hela. Klart.

Sen när dom lagade hålet var det Tandläkaren som borrade upp hålet och sen försvann han till en annan kund och då var det Tandhyginisten som lagade hålet, fyllde på och slutborrdade. Jag vet inte, det kanske är så det funkar, men i min värld är det Tandläkaren som lagar hål och Tandhyginisten som assisterar? Eller? Jag kan ju verkligen ha fel, men det kändes inte helt ok faktiskt,
Sen hade Tandläkaren inte handskar på sig hela tiden, och det kändes verkligen inte heller helt ok.

Ok, den här Tandläkarkliniken är ju billig, men ändå. Ska dit om 3 månader och laga två provosoriska hål, men funderar på att gå någon annanstans. Man kanske ska sluta va dumsnål?



Kommentarer

Postat av: leopardia

Publicerad 2008-05-08 11:18:55

var helt upprörd när jag snackade med mamma om det här, men hon sa att hennes tandläkare inte hade handskar, men han tvättar händerna iallafall. men hon tyckte att de kan ju inte behöva ha handskar, det blir ju så svettigt och jobbigt. men ingen tandsköterska lagade hennes hål iallafall.

Postat av: leopardia

Publicerad 2008-05-08 11:33:55

jag googlade förresten igår på 'tandläkare utan handskar' och det verkade vara fler som var upprörda...

Postat av: Buggis

Publicerad 2008-05-08 12:54:44

Jag har en lågpristandläkare och dom använder ALLTID handskar,är trevliga och roliga.
Visar röntenbilder och berättar vad som behöver göras och kan göra upp en ev. betalningsplan.
Hygienisten sitter med andra hygienister och tandläkaren jobbar med en sköterska som gör sköterske-saker och inget annat.
Jag längtar tillbaka dit ibland för jag gillar när dom meckar i käften och gör fint.

Postat av: Trollet

Publicerad 2008-05-08 14:05:51

Men guuud! Sluta gå till lågpris! Du vet, dom tjänar ju pengar på att laga hål dessutom...

Men det där med nageln: hon kan ju faktiskt ha tappat den samma dag och inte hunnit fixa... Du vet ju hur det var med mina, som gick sönder en timme efter att jag varit hos dig, hon kanske hade samma problem lixom...

Postat av: Tess

Publicerad 2008-05-10 07:00:34

Meeen guuud!!!

Vart går du någonstans? Gå till min istället. Dom är asroliga båda två!

PUSS

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela