Pancake

Heja AIK

Publicerad 2008-05-11 22:29:24 i Allmänt

Jag har ju aldrig varit nån direkt intresserad av fotboll, men Darling e ju lite Besatt av det och springer gärna på AIK´s matcher. Nån gång om året kan jag kosta på mig att gå, om det är fint väder och man e ledig typ. Idag va en sån dag. Sjävla fotbollen e väl inte sådär jätte upphetsande, men det är trevligt när det e fint väder, massa folk som e glada, man träffar trevliga människor och har kul.

Jag har koll oxå haha. Innan matchen börjar frågar jag Darling:
-Villket mål e Aik´s och villket är Kalmars?
-Va?
-Ja men alltså jag måste ju veta vart jag ska titta!
-Där ska aik göra mål, och där ska MALMÖ göra mål.
-Aha, Malmö kanske d va...

Sen när AIK får in två mål på slutampen och vinner, då är det ju helt hysteriskt vad folk blir glada! Å det är ju jättekul när 17 000 AIKfans e tokglada! Man blir glad för att alla e glada lixom.
Så det va hilma trevligt att gå på Match idag.

image343

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela