Pancake

en del e bra jobbiga

Publicerad 2008-07-27 12:24:38 i Allmänt

Igår va vi och tömde min morfars hus.Årets varmaste dag, gissa om det va jobbigt?  Det blev hela sex vändor till återvinningstjossan där vi slängde massa junk. Alltså sex vändor, en stor kombi fullastad, fatta hur mycket skäp!
Det är mitt värsta, att tömma lägenheter/hus och fixa med sånt. Vet inte varför, men jag tycker att det är såååå jobbigt! Jag blir typ som blockerad av att bara tänka på allt som måste fixas, svårt att förklara, men jag har svårt att se en början och ett slut lixom. Det är väl nån störning jag har. Min mamma va bra på det sättet, hon bara tog tag i saker och gjorde. Jag har tyvärr inte ärvt den sidan av henne :-(
Men nu är det klart iaf. Och det gick ju bra. Men visst, klart min kusin M fick spel, men det va ju inte så oväntat. Hon e helt bränd faktiskt. Tragiskt men sant.
När jag sa till Darling att söta Idaho hade erbjudit sig att hjälpa till, men att jag tackade nej till hjälpen så sa han: Men varför gjorde du det, det hade väl vart bra? Jo, men jag har ingen lust att blanda in massa folk, du vet, mina kusiner e ju som dom e, bara jobbigt om det e massa andra med. Bäst att hålla det innom familjen.
Och alltså inte för att jag skäms över dom, jag skiter väl i dom, men det e bara jobbigt. Jobbigt nog att jag måste dras med dom lixom.
Hur som helst, allt funka jättebra hela dagen, men så sista kvarten typ så får min kusin M spel. Hon vände som på en femöring och gick från ett till hundra på tre sekunder. Hon fick spel och blev galen. Man blir så trött! Haha stackars Darling satt där å ba, eh va händer? Han sa det att han skulle gå ut ur huset, men det gick så snabbt så han hann inte, haha, Stackarn. Jag frågade efteråt, Förstår du nu varför jag inte ville blanda in nån annan i det här? Ja, det förstår jag sa han.
Men snart slipper jag ha med dom att göra, det ska bli skönt.

Innan vi åkte hem sen så åt vi en ljuvligt god middag i Bromma, sen hyrde vi film å låg utslagna i soffan hela kvällen.

Idag skiner solen och vi ska in till stan och mysa, sen förhoppningsvis, så blir det Luftballongsåkning ikväll!

Kommentarer

Postat av: Ullis

Publicerad 2008-07-27 13:10:35

Släkten är värst :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela