Pancake

små saker jag stör mig på

Publicerad 2008-02-05 16:59:08 i Allmänt

små saker jag kan störa mig på

Medans jag spyr galla över slöa 80-talister så e Leopardia irriterad över folk som inte kan stava och skriva rätt. Eftersom att jag e usel på det svenska språket så tycker jag alltid att hon e halvjobbig som orkar lägga energi på att störa sig på sånt. Jag tycker att Hey, bara man fattar vad man menar så... :-) Jag e inte så noga med sånt.
Men visst, klart man får störa sig på sånt :-)
Jag ska berätta om en grej jag stör mig på. En grej jag verkligen kan gå igång på.
Dialekter. Alltså förlåt alla ni som läser och pratar konstigt. Alla dialekter e ju såklart inte hemska! Men kom igen, hur sexigt är värmlädska? Och Skånska? Ok man ska inte dra alla över en vad-det-nu-heter, hon som gjorde mina naglar förr i tiden hade skön skånedialekt. Carolina Gynning snackar skönt oxå.
 Men den här McDonalds reklamen med en jobbig unge som snackar skånska, jag blir så provocerad när jag hör den! Jag blir helt upprörd och kan säga till Darling; Men GUD, skånska barn borde förbjudas! Då tittar han lite konstigt på mig... Men det lixom skär i mina öron.

Jag stör mig extremt mycket på är att vissa kiosker och affärer där jag bor är så skabbiga. Fula lappar i fönstret, inga varor, kacka inredning, allt e bara sunkigt. Jag funderar helt seriöst på att maila hyresvärden i dom husen och fråga dom varför dom hyr ut till folk som gör att hela området dras ner och helt plötsligt bor man i nått slumområde lixom. Jag blir verkligen asirriterad. Ska fota nån dag ska ni få se att jag inte överreagerar, Bort med skabbet tack!

Kommentarer

Postat av: Fredrik

Publicerad 2008-02-05 20:58:23

precis äta ofta!

Postat av: leopardia

Publicerad 2008-02-06 13:10:38

haha! jag tycker inte du är usel på svenska språket. ditt språk funkar bra, men eg är det slöheten jag stör mig över att folk fortsätter skriva dem trots att de nån gång måste ha märkt att ibland skriver andra de och då inte kollat upp hur det ligger till.
jag ska banne mig adoptera en skånsk unge som är analfabet så kan vi mobba honom...

Postat av: panki

Publicerad 2008-02-06 16:35:30

Hahahahaha jaaaaaaaaaaaaa- kan inte du adoptera en sån! Hahahaha!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela