Pancake

Mer sofftid åt alla

Publicerad 2007-10-24 12:12:29 i Allmänt

Sitter i soffan å dricker kaffe å kollar på Glamour. Mitt favvo kan man säga. Jag fattar inte, tidningen Amelia har nån typ soffkampanj som går ut på att kvinnor ägnar för lite tid till att bara sitta i soffan och ta det soft. Eh, jag fattar inte problemt? Ok, nu har jag inga barn, men ändå. Jag bor i min soffa.

E lite less på allt just nu faktiskt. Man kan säga att jag bojkottar allt faktiskt. speciellt här hemma. Det är disk som måste diskas, tvätt som måste tvättas, golv som måste dammsugas och skuras. Men det skiter jag i. Faktiskt.
Sen e jag bra less på att alla får löneförhöjning, alla utom jag, jag har alltså gått ner i lön på mitt extrajobb. Det är ju helt sinessjukt. Jag missunnar inte mina vänner som går upp i lön, dom är värda alla pengar i världen, men jag söker nytt extrajobb nu. Klart. 

Jaha vad ska jag mer va bitter över  då.. hm... tänkatänkatänka.... Äh, inget. Ska åka å träna och springa ut lite dålig energi ist.
Puss å hej.

Kommentarer

Postat av: anna

Publicerad 2007-10-24 12:30:15

ja jag brukar lägga mig vid 02 och gå upp vid 7..på vardagar.

funderat lite på det du skrev häromdagen att folk utanför stockholm blir axalterade kring tanken på en resa till stockholm och att du inte riktigt ser what theoohhh and ahhh is about...hmm var förresten ingen som helst legitim anledning att blanda in engelska där..?
Jag var ju lite likadan när jag bodde isthlm..inte fan var man inne i stan jämt..inte sjutton var ajg på grönan eller botaniserade bland söders pärlor...
var man än bor - stor som liten stad, by som huvudstad blir man väl helt enkelt hemmablind samt tänker "men det där kan jag ju göra närsomhelst så inte idag".

kram

Postat av: frollen

Publicerad 2007-10-24 22:04:12

Vanu? Har vi fått lönehöjning? Det var faen.

Postat av: anna

Publicerad 2007-10-24 22:56:11

haha tack - underbart att ha ett fan av min näsborre ;)

kram!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela