Pancake

En fridens man

Publicerad 2007-10-30 23:30:04 i Allmänt

Den här e ju bara så bra! Hela artikeln finns att läsa på Expressen

77-årige Per-Eric Henricsson i Gällivare är i vanliga fall en fridens man som jobbar i kyrkan.
image120

Men nu är han riktigt förbannad.

Orsak: Han tvingades visa leg på Ica när han skulle köpa lättöl till pensionärsföreningens paltkalas.

- Jag är 77 år och har handlat på Ica i över 40 år. Vi skulle ha paltfest i pensionärsföreningen SPF och det föll på min lott att handla lite varor, bland annat lättöl, mjölk, kaffe och mjöl.
- När jag kom till kassan sa tjejen: "legitimation!"
- Sluta, du ser väl att jag är över 18 år. Jag lämnar ingen legitimation för jag är över 18 år och känner mig kränkt, sa jag.
- Då ringde hon efter chefen. Jag känner ju chefen Håkan, som vidhöll att jag måste lämna legitimation.
- Jag tjatar inte mer med er, behåll varorna, jag går på ett annat ställe, sa jag.
- Jag gick till den andra Icaaffären och köpte varorna, men där var det ingen som frågade om leg. 

Hahahaha jag garvar ihjäl mig när jag läser det här. Och vad är det för puckad brud som ringer chefen? Och varför vidhåller den här mesiga chefen att han måste lämna leg?! Det är nog det dummaste jag har hört! Jävla nötter hahahaha!

Kommentarer

Postat av: louise

Publicerad 2007-10-31 20:41:56

hahahahah

Postat av: Aleya

Publicerad 2007-11-02 11:57:30

Håller med. Väldigt märkligt också att chefen höll med om att han skulle visa legitimation.

Postat av: SKiNHEaD BArBiEdOLL

Publicerad 2007-11-04 11:35:41

Jävligt nötigt tankesätt du har. Om det alltid kommer vara tvång att visa leg oavsett hur gammal personen ifråga ser ut slipper kassörskorna själva gissa ålder på folk - det är en princip som måste hållas även om man ser att någon för längesedan passerat 18-strecket.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela