Pancake

Pinsamt dåligt svt!

Publicerad 2007-11-22 10:59:08 i Allmänt

För lite mer än två år sen så fick man Camilla Läckbergs Isprinsessan när man köpte Damernas Värld. Jag låg i en solstol på Ornö och bara älskade den boken! Läckberg blev snabbt en favorit, har sedan dess läst dom senare böckerna av henne. Jag tom mailade henne efter Isprinsessan och sa typ Grattis till en superbra bokdebut!
 
 Nu har svt visat både Isprinsessan och Predikanten. Jag hade väl inga större förhoppningar om att det skulle va sådär jättebra egenligen, man har ju vissa fördommar mot svt...
Såg bara en liten snabbis av Isprinsessan och la ner på en gång, det va såååå uselt! Det va riktigt dåligt!
Sen nu när Predikanten skulle visas så hade jag läst på Läckbergs blogg att predikanten skulle va producerad av någon annan och att den skulle va lite annorlunda än Isprinsessan, så jag tänkte att ja varför inte, jag ska nog kolla, det kanske e bättre? Oh god.
Alltså jag förstår inte??? Jag är verkligen ingen finsmakare när det gäller film, men snälla, vem ansvarade för ljussättningen av det här spektaklet??  Det va så otroligt B och riktigt pinsamt dåligt. Som att det var nån praktikant som filmat och fixat ljuset? Det tog typ 3 minuter då tröttnade jag och bytte kanal. Men sen kom Darling och kröp ner i sängen så jag bytte tillbaka så kollade vi tillsammans. Hans kommentar efter 5 min va:
-Men, va konstigt det är filmat, det känns som en typ, amatör dokumentär?
Och sen fattar inte jag, alltså det är ju rätt så bra skådisar, och hur kan dom va så dåliga rent ut sagt? Det är bara riktigt riktigt pinsamt!
Trist för Camilla, hon har skrivit asbra böcker och hon verkar va en grym tjej. Men hon borde ha sålt sitt manus till TV4 ist.

Kommentarer

Postat av: Fredrik

Publicerad 2007-11-22 11:21:42

sv;: ja riktigt fina!

Postat av: anna

Publicerad 2007-11-22 17:18:06

ja det var sannerligen värre ljussättning och filamnde än vid typ skilda världar - orkade också bara se nån minut.

och jag har inte läst böckerna så jag ahde ju tänkt se på tv om de var värda att inhandlas...men förstår ju att inte böckerna kan dömmas nu av tvserien.

usch
kram

Postat av: anna

Publicerad 2007-11-22 23:48:59

ja det var ju min version av streetstyle där jag blandade egna illustrationer med egna foton som en "parodi" på alla de "riktiga" street stylebilder som var och varannan blogg hade i somras..

vlade att köra utan fotobakgrunden i denna kalender..det hade passat bättre i t ex A3format där man kunnat göra layout lite annorlunda...så som jag gjort nu blev enklast i A4format som jag kan printa ut hemma..
A3 måste jag gå till tryckeri med och då kommer nästan kostanden ut mot kund bli den dubbla.

men kanske nästa år =)

kram

Postat av: åsa

Publicerad 2007-11-23 12:38:42

så synd att filmerna blev så kassa böckerna e jätte bra!

Postat av: anna

Publicerad 2007-11-23 20:28:17

häha ja kanske det - får gå runt och försöka sälja in den då=)
kram!

Postat av: ullis

Publicerad 2007-11-25 02:20:59

Ja det hoppas jag verkligen att vi kommer! :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela